Marij Veugelers
Passie voor vernieuwingen in het onderwijs is de rode draad in mijn leven. … Meer over Marij Veugelers
Innovatieve onderwijsruimtes inrichten is 1, de ruimtes goed laten gebruiken is 2
Tijdens het Mosaic webinar “The Mosaic Initiative at Five Years” van 19 febr 2021 werd bevestigd hoe belangrijk het is dat als men start met innovatieve onderwijsruimtes er ook aandacht is dat deze ruimtes goed gebruikt gaan worden.
Tracey Birdwell, PhD, Mosaic Initiative Program Director, UITS, Learning Technologies en
Julie Johnston, Acting Associate Vice President, UITS, Learning Technologies
laten zien wat hun ervaringen zijn geweest.
10 jaar geleden had Indiana University al hun eerste innovatieve ruimte, die ook wereldwijd bekend is. Echter deze ruimte en de anderen die nog volgden werden niet optimaal gebruikt.
Daarom ontstond 5 jaar geleden het idee om een programma te starten.
Hier hun tips:
En dan zijn ze nog meer van plan.
Na de bijeenkomst hoorde ik dat ze ook bezig zijn met een “The Learning Space Feedback Guide – The purpose of the Guide is to provide a set of prompts to direct how stakeholders might choose to gather, store, share, and respond to feedback on classroom use from faculty and students.”
Ik denk dat we in Nederland kunnen leren van deze tips van het Mosaic Programma.
Er is hier duidelijk belangstelling voor de implementatie van innovatieve onderwijsruimtes.
Onze landelijke SIG Learning Spaces heeft in 1,5 jaar tijd al ruim 250 volgers en er zijn al veel kennisdeling bijeenkomsten geweest en publicaties geproduceerd. Zie de community website en de SURF Learning Spaces website die we aan het ontwikkelen zijn.
En onlangs zijn bij enkele instellingen ook al een SIG learning Spaces opgestart zoals bij de UU en bij de VU.
Tip: op vrijdag 12 maart om 19 uur organiseert Mosaic weer een webinar, nu over hun docent professionaliserings programma. Hier is de Registratielink
Passie voor vernieuwingen in het onderwijs is de rode draad in mijn leven. … Meer over Marij Veugelers
0 Praat mee